4 April 2013

Solo Journey to Kuching.

And it was for the FIRST TIME!!..

As usual..hollaa Bloggers..and yess Bulan April kini telah tiba dengan penuh bergaya!!anyway thanks to March for giving such a good news for me. Everything happen so sudden..tengah rancak menghabiskan cuti sekolah bersama keluarga dikampung sambil mendengar lagu tak berapa nak hip hop sangat dekat hp sambil menyiang ikan..sangat tidak logik tapi masih boleh dilayan lagi..tiba.tiba pada petang keramat hari khamis lepas..mendapat panggilan daripada jabatan taska perpaduan bahawa saya telah mendapat kerja sebagai seorang guru..Apa!!hampir terlepas ikan yang disiang..nasib ikan tersebut memang dah jadi arwah..lalu, bermulalah perjalanan yang tak berapa nak adventure la sangat..

Siapa kata tak adventure? nama pun first time kan..kalau nak tahu, secara jujurnya aku ni nama jer orang Sarawak..tapi tak pernah melawat tempat-tempat yang ada kat Sarawak..sangat jakun sebenarnya..Mana tak nya, tempat pertama aku pernah lawat dulu adalah dekat Brunei..tu pun pasal kakak tinggal kat situ..then study kat sabah dan konvo kat KL..Hurmm..elok sangatlah jakun tuu kan.hehe. Nasib baik En.BF orang kuching..kuranglah sikit rasa nerveous tu..pheww.

Lalu bermulalah adventure yang tak seberapa nak adventure tersebut pada 31 March-2 April..

Day 1.
 Flight pergi Kuching adalah pada hari Ahad sebab isnin tu kursus start pukul 2p.m..harus datang awal! tapi malang tidak berbau harum bila flight delay selama sejam..due to bad weather kat Kuching..dengkilah tu sebab aku nak pergi sana..Emo sekejap dibuatnya..Haisshh.

Sampai kat sana dah malam pun dalam pukul 7..sepatutnya pukul 6 p.m tahu tak..frust aku dibuatnya..lepas tu cari lokasi hotel lagi dah sejam..En.Bf pun tak berapa tahu kat mana lokasi hotel tersebut..hanya berpandukan Map semata-semata plus kedua-dua pasangan ini Rabun malam..hah..sesuailah sangat..selamatlah kitaorang mencari dalam gelap..

Setelah sesat sampai tak terkira..akhirnya jumpa dan terus check in..lepas check in terus jumpa family En.Bf..gulpp..kenapa aku macam rasa ketiak aku basah hah?bukan sepatutnya tangan aku ke mengigil..lain pulak bahagian yang bagi tindak balas nerveous ni..but after that, everything going smooth and silky gitu..Thank God..kering balik ketiak aku..

Next, almost 9p.m baru abis dinner..then tanpa membuang masa..we just go straight to MBO dekat The Spring watching GI.JOE..wa tell you okayy..5 stars for the movie okayy..!!

Day 2.
Kursus pun telah bermula dengan selamatnya pada hari isnin dari jam 2 petang sehingga ke 10 malam..Hari yang sangat letih dan panjang sebenarnya..but then Thank God.semua berjalan dengan lancar selancarnya..Aktiviti sepanjang kursus ni sebenarnya lebih kepada pengenalan, skop kerja, Do's and Dont's serta siap ada bengkel lagi pada malam hari..kira macam praktikal lah.so far sooo good.

Day 3.
Last day menghadiri kursus dan berada di Kuching..sobsob..I'm starting like to stay here you know..I just love it..Dengan berakhirnya kursus tersebut pada jam 1..maka dengan sepantas kilat aku packing dan terus setia menunggu En.Bf untuk menjemput..saya ada masa selama 3jam untuk shopping sebelum balik ke Miri..flight pulak pukul 6.10..eloklah sangat dengan masa yang singkat..apa jugak aku dapat borong nanti..haisshh..berdebar-debau dada dibuatnya..first stop adalah borong ikan terubok masin..a must buy item tuu..Rm 10 untuk 3 ekor dan aku beli Rm30 dengan percuma seekor lagi..kelass kau abang terubok.hehe

Next stop kat The Spring again..tuu jer yang dekat..terus kaki dihayun selajunya ke Padini Store..sebab member ada cakap yang Padini tengah Sales..lalu dengan geramnya borong 2 jeans yang berharga RM99 satu dan jika beli 2 Rm119..sangat teruja dan terus beli..lepas tu akak kat kaunter cakap RM149 dik sebenarnya untuk 2 pasang..Dem..aku tetipu dengan tanda harga yang dipamerkan..tu Rm119 untuk 2 pasang baju la..Arghh..lalu tanpa perasaan aku beli jugak..dengan rela hati..sekian.

Itulah kisah sepanjang menghadiri kursus di Kuching dan dengan masa yang diluangkan seciput jer bersama dengan En.Bf..What can I say..Im very happy, and really enjoy the trip..

Nahh..I present to you The Snap shoot sepanjang Trip..

MBO Kuching..so excited with GI.JOE..

Bilik penginapan di Kingwood Hotel, Kuching.

Roomates: Eda, saya dan Carol. having dinner together..

Roomates..both are taken.sorry guys..hehe ;p

Peserta yang menghadiri kursus..

Me and Him..so crazy when we are together..hehe :p

Gonna miss all the sweet memory...huhu.

6 ulasan:

1. Tauke mykedai:Memang Best..adventure la sangat.haha!

BalasPadam
  2. dulu pernah pergi kuching,dengan selambanya contact member kat myspace, yang tak kenal,last last jadi jumpa, dan dia bawak saya jalan jalan kuching

3. Muhd Faiz Mohd Saaid: Wah dahsyat tuu..tak pernah jumpa,tp menjadi jugak plan korang ye..tuu bru lah adventure nma nya.hehe.