13 Ogos 2012

Superb weekEND in Brunei.!

Tiada yang lebih indah bila kita dapat menghabiskan masa bersama keluarga..dan masa itu menjadi terlebih indah bila kami sekeluarga melawat keluarga sis di Brunei..dan menjadi melampau indahnya bila kita tidak perlu memikirkan benda yang stress2..itu yang paling penting..anda setuju..? saya pun begitu. :)

Benda yang paling aku suka bila pergi Brunei adalah makan.makan.dan makan..kenapa? sebab kakak aku rajin memasak dan sangat rajin menjamu..Kalaulah lama lagi aku kat sana..ala-ala badak air tu la aku.hehe.

Petang sabtu tu..kakak membawa kami melihat rumah baru mereka..jauh jugak la dari rumah lama..rumah baru tu dah siap, cuma tinggal pagar je belum..Sepanjang melawat rumah sis, Sempat la jugak aku mengambil sekeping dua gambar untuk kenang-kenangan..



Ini adalah gambar rumah sis dari luar..sudah siap sebenarnya cuma tunggu nak buat pagar lagi..Kalau semuanya dah siap barulah boleh pindah masuk..



Ini pulak gambar rumah dari dalam...agak kosong kerana hanya sebahagian sahaja  barang yang dah dipindah masuk..Jika anda perasan..dalam dari rumah ni pun dapat lihat yang kat luar rumah tu masih lagi seperti hutan..Bezanya kat Brunei..jika ada tanah, kita sendiri yang usahakan untuk buat rumah..Tidak seperti Malaysia yang memang dah ada dibuat peumahan..kat sana pun baru-baru dalam tahun ni ada dibuat perumahan..


Ini pulak bahagian ruang makan..cukup luas untuk sis sekeluarga yang hanya 3 orang sahaja..



Ek eh..tiba-tiba pulak ada gambar aku menyelit..kalau dah sempat ambik gambar rumah mestilah sempat ambik gambar diri-sendiri kan..? haha.

Nak tahu apa aktiviti kami dari tengah hari sampai ke petang dan selepas makannya sambung lagi main sampai ke tengah malam..sempat lagi makan tengah malam..memang main tak ingat dunia oh dunia..


Inilah benda yang suruh ketagih main sampai tengah malam..dahsyat tak dahsyat..paginya aku main, kalah dengan penuh cemerlangnya tanpa sesen pun duit yang tinggal..malah digadaikan lagi segala harta yang ada untuk bayar hutang. sungguh sadis huhu..Tapi malamnya pula beraksi dengan penuh cemerlang..wahahaha..masa untuk tebus kekalahan yang tidak disengajakan..ada ker?



Haa..inilah duit saya..!! eerr, ada sesiapa ke yang nak menukar duit mereka yang sebenar dengan duit jutaria ni dengan saya? tertipulah sangat..hehe.




Keesokkannya tengah hari..sempat pula melihat kera-kera ini keluar beramai-ramai mencari makanan..ada yang bertenggek kat atas tong sampah jiran..kesian sangat..sebab kawasan kediaman mereka telah dibuat perumahan dan pembangunan..tetapi, nasiblah mereka tidak diganggu mahupun ditangkap..kera ini liar sebenarnya..tetapi tidak mengganggu manusia..nampak jer diaorang..terus la aku dan adik lemparkan apa-apa makanan yang ada pada masa tu..tu pasal la diaorang berkumpul kat depan rumah masa tu..comel sangat kan baby dia..?


Tiada ulasan:

Catat Ulasan