16 September 2012

Hobi 4: The colourful of Stationary.

Mengumpul alat tulis mungkin bukan satu hobi yang cool pada zaman sekarang..maybe out of  list kot. yeah I know compare to gadget right? But, give a try on it because it's Fun actually dengan warna warninya pensil, bentuk yang pelbagai bagi pengasah pensil dan corak yang comel untuk pemadam. Honestly, ia adalah salah satu hobi aku pada zaman sekolah dulu and guess what? I still keep it until now :)

Persoalannya sekarang: Korang rasa masih ada lagi ke orang nak mengumpul benda cam gini untuk dijadikan sebagai hobi dan koleksi..?


One of my obsession. Dulu, kalau ada pergi ke kedai runcit mahupun ke pasar, mesti ada la dalam sebatang dua pensil aku akan beli..even masa kat Universiti pun aku masih gigih membeli.hehe.masa tu harga pensil baru jer RM 0.20. Lepas je beli terus simpan..sayang nak guna konon. kerana sifat sayang itulah ianya masih ada sehingga kini :0


Sharpener oh sharpener.atau pengasah pensil. selain daripada aku sendiri yang memang obviously suka mengumpul benda macam ni, supporter aku yang paling kuat pada waktu itu adalah kakak aku sendiri..kerana sudah terang lagi bersuluh anak buah aku sendiri memang tak minat ngan benda comel macam ni, jadi dia belikan untuk aku. Masa tu, favorite cartoon aku adalah barbie dan princess okayy!..Pheww..macam tak percaya jer kan.? percayalah.hehe.


Ini satu lagi hobi aku..rasanya ada yang dah bertahun kot usia pemadam ni..mana tak nya, dari sekolah menengah kumpul..Hanya ini sahaja yang tinggal dan masih dalam keadaan yang baik. Kalau pemadam yang biasa tu banyak la jugak..pemadam yang aku paling suka sudah semestinya yang kecil dan comel serta ada bentuk.

Ini adalah antara hobi yang sudah ketinggalan zaman rasanya..tetapi ada sentimental value bagi yang masih mengumpulnya kerana ia mengingatkan kepada kita bagaimana melalui zaman kanak-kanak dan persekolahan dengan cara yang lebih kepada perkongsian tentang minat yang sama bersama kawan. Hobi anda pula bagaimana?


2 ulasan:

  1. pencil tu kalau kumpul dari jenis2 berlainan dah nice dah.. baru la pengumpul sejati.. hehe
    kalau satu corak ade banyak serupa mcm beli satu kotak, tak nama kumpul la tu.. hehe :p

    BalasPadam
  2. Meuzangelo: Aha, ms tu bkenan sgt dgn kartun tu semua.tu psl la tak kisah pn beli jenis yg sama.hehe..

    BalasPadam