27 Mei 2011

Air mata di pusara :(

Sekadar gambar hiasan..

6 Tahun telah berlalu..hingga kini aku belum dapat menjejakkan kaki ke tempatnya disemadikan..hanya mampu melihat dari jauh bapa menghantar sesuatu buatnya..di dunia lain..sungguh menyedihkan..tetapi kini, setelah 6 tahun berlalu, aku sudah dapat menerima kepergiannya dengan rela..

Aku amat menyayanginya..sungguh..tetapi aku juga tahu bahawa Tuhan lebih menyayanginya kerana itu juga Tuhan mengambil dia..

Mengimbau kembali kenangan bersamanya..Dia adalah insan yang amat aku cinta..Dia penuh dengan pengertian dan kasih sayang..Ketika aku masih bersekolah, dia sentiasa menanti kepulangan ku dengan memberi kucupan mesra di pipi..Sungguh, dia memang seorang yang penyayang..

Ya, benarlah dia sudah pergi..tetapi dia sentiasa berada dekat dengan ku..

* Dia adalah arwah atuk ku..selalunya, setiap kali sebelum hari gawai tiba, orang akan menziarahi kubur..samada membersihkannya atau pun menghantar sesuatu buat arwah..

* Bagi anda yang masih ada atuk dan nenek..sayangilah mereka seadanya..jadilah insan yang terbaik buat mereka selagi hayat mereka ada..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan