23 Mei 2011

DIY: Mari mengemas bilik..


Hmm..? blur2 je muka aku bila bangun dari tido..ini lah natijahnya bila kita ambil gambar masa baru bangun.. macam serupa ngan (mak) yeh2 pun ada..haha..haa.

Hampir2 terlupa aku ngan misi aku untuk hari ini iaitu mengemas bilik..tengok lah benda nie semua..larat tak larat nak mengemas dibuatnya..


Adui mak..ini barang ka sampah..barang untuk sorang boleh kongsi untuk tiga orang..apa boleh buat..aku ni punya tabiat suka mengumpul..pakai nya tak..hampeh..tapi mak aku best lagi..dia bukan kata aku pengumpul tapi penyampah..ntah perkataan dari kamus mana ntah dia ekot pun aku tak tau..nasib la mak..dapat anak penyampah..he.he.he.

Tapi yang best nya..ada di antara barang aku nie tak kira la kasut, baju atau beg..dari zaman sekolah pun aku masih simpan..selagi rupa beg itu tidak nazak..selagi itu aku simpan..pasal tu la barang aku tak pernah berkurang..iskx3..boleh tolong tak macam mana nak kemas semua ni supaya nampak kemas..huhu..

TIBA-TIBA....


Aie..? bila masa pulak binatang nie masuk bilik pun aku tak perasan..tengah sibuk mengemas masa tu..pepandai dia je nak bagi idea..ku tenyeh kang baru tau..meh sini aku perkenalkan..nama dia si hensem boy..dia la kucing harapan dalam family nie..(kononnya) untuk acara menangkap tikus..dia je yang selalu melepak kat bilik aku tanpa segan silu..bawak bercerita takut nanti orang kata aku mereng pulak..he.he.he..tapi satu, dua hal..aku memang sayang kat dia la..muahx3..

Selepas si kucing datang menjengukkan diri ke bilik..aku pun terus rajin mengemas..dan hasilnya..bilik aku nampak lebih kemas dan tersusun..walaupun ada lagi benda belum selesai..esok aku sambung lagi ye..

Sekarang nampak lebih kemas sikit..bergeliga jugak otak kucing sekor nie..dia cuma goyang ekor je pun dah boleh memberi inspirasi..dahsyat2..wa tabik sama lu la..hehe..

Tapi..mesti anda ada satu soalan cemas untuk saya bukan..mana ye semua kasut2 dan benda bersepah tadi..bertenang ye..kita cuma memerlukan sedikit magic saja..benda itu semua saya sembunyikan dalam satu kotak besar yang ada beg2 kat atas tu..tak nampak sebab saya hanya tumpukan pada benda yang saya dah susun..hehe..

Bertemu semula dengan saya esok..untuk mengemas bilik siri kedua bersama si kucing..hehe..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan