8 Jun 2011

Cutest thing handmade..

Yaa..yaa..aku tahu..tajuk omputih..tulisannya melayu..hancur2..ni ha..masa tengah hari tadi kan..tengah aku termenung sana sini melihat reben untuk kotak kek..yang warna merah tu..tiba-tiba kan ada sesuatu muncul secara tiba-tiba kat otak aku..terus la tanpa berlenggang kangkung aku mengambil segala peralatan seperti mana selalunya..

 Haa..ni la dia..selalunya kalau kita ada tempah kek..confirm punya ada reben ni..jadi..kerapkan lah untuk beli kek ye..terkopak duit den..sob3..

 Dan ini adalah hasilnya..buatan tangan aku sendiri ye..oit2 jangan ketawa..aku tau la bunga tu tak serupa bunga..macam bunga rampai ada tak..huaahuaa..

Cara membuatnya tak sempat ditunjukkan sebab tangan aku lebih laju membuat dari mengambil gambar..Jadi, dari gambar di atas tu..ada gambar bunga yang aku nak buat jadi klip rambut..yang sebelah tu pulak jadi pin baju kurung..

Ini bunga yang tak serupa bunga..yang klip rambut warna hitam tu boleh didapati dimana-mana..

 Tadaa,,inila hasilnya..aku cuma masukkan sahaja klip rambut tersebut di celahan bunga tanpa perlu bagi gam gajah..cukup mudah.. 

 Dan inilah contoh cara pemakaiannya..guna kat rambut ye..bukan di baju mahu pun di hidung..hahaa..Sekian-

Tiada ulasan:

Catat Ulasan