6 Jun 2011

Peristiwa 3 hari berturut-turut..

3 JUN 2011

Pertemuan setelah 6 tahun..cukup terharu dan kecoh..Siapa yang tak jumpa selama 6 tahun? yang pasti bukan aku dan kekasih..semput nyawa aku kalau benar tak jumpa selama 6 tahun..paling kurang aku akan ajak dia terus berkahwin..fuyoo..kenyataan berani tu.hehe..

Yang sebenarnya..adik-beradik bapak aku yang lama tak jumpa bila berkumpul..meriahnya kemain..yang melayu, cina dan dusun..semua ada..Part paling best..bila ayam bertemu dengan itik..memang lucu bila masing-masing cuba untuk memahami apa yang cuba disampaikan..kazen aku yang cina masih dengan bahasa cina nya yang satu apa pun aku tak paham..aku pulak dengan muka seposen berpura-pura memahami..last-last..aku tanya dia satu benda yang memang aku ada belajar masa kat universiti.."ni de mingzi jiao shenme?" ("Siapa nama kamu..?")..itu yang paling asas..pas tu dia jawab berjela-jela..penghujungnya..aku blur..

Hurmm..bagus sangat la tu..Setahun stgh aku belajar mandarin..tu je yang aku ingat..memang bengong..Sepanjang tu..aku layan jer la..nak tahu aku bercakap dengan sapa sampai bengong..? kazen aku yang umurnya 7 tahun..cuba beritahu sapa yang tak bengong..aku ke dia..jawabnya..lu orang sama saya pikir sendiri..hehe.

4 JUN 2011

Ini adalah kisah pada hari yang seterusnya..Pada hari ini kawan-kawan komputer berkumpul..pergi mana?..siapa-siapa yang ada tahi lalat kat kaki akan mengerti dan amat memahami..kerana yang pasti, tahi lalat kat kaki itu adalah satu petanda kaki suka berjalan..nasib baik suka berjalan..kalau suka menyepak..?..haa, memang malang la siapa-siapa yang jadi mangsa..yang pasti bukan aku..sebab aku tengah menulis..hahaa..

Perjalanan 3 dara tinggi rendah bermula bila si Minah membawa aku dan si Ayin pergi berjalan..dia memang gitu..esok dia balik kuching, hari ini baru ada jumpa..jadi jangan di herankan..Kemana kami 3 pergi menghiburkan hati..? mula-mula pergi makan..ahh..bab makan nie aku tak memilih sangat..semua aku sapu licin..

Ini adalah menu yang aku pesan..nama nya nasi lalapan ikan tongkol..bukan nasi lelap..hahaa..mental2. But I tell u..memang power rasa nya..meh try la sekali..lokasi nya di Muara, Miri.

 Ini la kawan komputer aku..yang bertelefon tu lah Minah (Noree)..dan yang senyum sokmo tu adalah Ayin (Nurain)..memang kaki gambar..hehee..

Aktiviti kami selepas itu adalah membeli barang yang tiada dalam senarai..contohnya: Baju..masa tu aku cuma nak beli dompet ngan jam pakai voucher..alih2 dapat baju pulak..ni la dia budak zaman sekarang..menang membeli..memang pasti memakai..ye tak...rosak2 bahasa kita..hurmm..

Ini jer la yang aku mampu..tu pun pakai voucher..huhu..aku bukanlah peminat jam yang setia..tapi kalau ada satu pun dah kira ok dah..jadi koleksi..pakai nya..hurmm..tunggu aku berjambul la jawabnya..hehee..

5 JUN 2011

Hari yang ketiga..Hidup aku nie memang tak pernah sunyi dan tak kering gusi..kerana aku sentiasa menyibukkan diri..itu la aku..kalau-kalau tak tau nak buat apa..mula aku mencari segala harta yang ada dalam bilik dan membuat projek ntah apa-apa sampai la penat dan tido..memang dari azali gitu..jadi ia nya bukanlah satu penyakit luar biasa sebenarnya..haha..

 Hari ketiga nie aku bukan nak cerita pasal penyakit..tapi si Ayin malam2 dah booking aku ngajak menengok orang kawen di lorong sebelah menyebelah rumah..yang ajaib nya, belum lagi otak aku berpikir..aku dah kata setuju..tu dia..mulut aku lebih laju bagi jawapan..memang tak boleh pakai la otak aku ni..seperti siput rupa nya..hahaha..

Maka dengan itu, berbaju kurung la kami ke sana bersama dengan ibunya..Sebelum itu, sempat jugak aku menyuruh otak aku berpikir mencari jawapan sebab musabab aku nak pergi..rupanya..alasan otak semata-mata nak mengambil berkat kot-kot pas giliran pengantin, aku pulak pas tu..memang gatal..patut la mulut ku dulu bercakap sebelum berpikir..hampeh bebeno..

Dah sampai ke tempat yang di tuju..memang meriah..memandangkan ini adalah kali pertama aku menghadiri majlis perkahwinan orang melayu..jadi aku ada sikit perasaan malu..maksudnya..kalau selalu pergi tak malu la..isk..isk.isk..

 

Hmm..mana gambar pengantin..? cam gambar aku jer semua nie..yang sebenarnya..ini memang gambar aku..akibat terlalu ramai orang..aku secara tidak langsung akan menjadi insan yang sangat pemalu..penghabisnya..aku ambik la gambar sendiri..seperti selalu..jess..jess..

Haa..yang ni..bukan bunga telur tetapi kipas tangan..kira gift la tu..hehe..

Sekian-

Tiada ulasan:

Catat Ulasan