27 Jun 2011

Haiwan yang sombong..Ceh!!

Sapa yang sombong..??adalah tu seekor haiwan ni, memang sombong..mak aih, langsung tak memandang bumi gitu. Ke langit je dipandang..patah tengkuk ke dia atau memang sifat semulajadi nya begitu..maka dengan itu, anda nilai lah sendiri melalui gambarnya..

Sekarang korang paham kan..sombong tak sombong rupa burung ni..tak padan dengan badan yang kecil..ku tenyeh kang baru tahu..hehe..

Sebenarnya, adik aku yang balik dari sekolah tetiba je bawa mahkluk seekor ni..yang pelik nya..dilepaskan pun dia begitu je..patung ke dia..tapi dibagi pisang makan jugak dia..pelik-pelik. Blog aku pun dah serupa blog untuk haiwan gamaknya..tension aku..Kat rumah aku ni apa yang tak ada..macam zoo negara pun ada jugak..korang tengoklah sendiri..

Ni dia..salah satu haiwan peliharaan dari zaman batu lagi dah wujud kat rumah aku..korang tengok apa yang dia gigit tu..HOTDOG okey..kira high taste juga ye si Labi ni..tak padan ngan badan bergerutu..hampeh..Cuba tengok lagi..ada paku la..ehhh..dia makan jugak ka tu. Masa aku ambik gambar baru perasan ngan benda tu ada kat situ..tabik spring la kalau dia makan..paku pun dia layan..yang sebenarnya, paku tu terjatuh masa aku dan mak buat sesuatu kat dapur..masa ambik gambar dia baru perasan..kesian dia korang tuduh macam-macam..fitnah tau..kejam.

Haa..gambar ni aku pernah siarkan kat entri yang lepas-lepas..kura-kura ni ada kat belakang rumah...ada kolam diaorang sendiri..Yang bestnya binatang peliharaan aku ni..diaorang hidup aman damai gitu..tak tengok ka bagaimana mereka berkongsi minum air kura-kura..sweet gitu..Keep it UP Meow!!!

Ini pulak kucing kesayangan yang demam hari tu..sekarang ada la baik sikit..Kesian kan..tengah aku lipat baju, dia datang dan terus baring..seperti meminta simpati yang dia tengah sakit..tak sampai hati pulak nak menghalaunya..kan dah berterabur bulu kat baju..diam2 sudahla..hehe.Sekian-

Tiada ulasan:

Catat Ulasan