24 Ogos 2011

BAB 2. Kisah Kita.

Kisah Hostel:

Mengingatkan pasal hostel, sumpah aku tak nak pegi ke tandas sorang diri..bukan aku takut atau jaga macho..cuma..errr..tak manis pulak kan anak dara sorang-sorang pegi tandas masa tengah malam. Lebih2 lagi kalau ada terdengar bunyi anjing menyalak. Okay..dengan fikiran positive..aku andaikan yang anjing ni tengah lapar. Kesian kan.

Cerita sebelum kejadian:

Sebelum aku ada terdengar desas desus pasal benda2 alah kat hostel..agak2 seminggu jugak la aku dengan gaya macho dengan memakai kain batik pegi ke tandas sorang diri..tak main la teman2..ingat aku gadis ayu ke..? rambut panjang aku jer dah boleh buat anjing menyalak tu kencing berdiri..hebat tak hebat..ada jugak la satu malam yang indah tu, seperti biasa tengah malam pegi ke tandas. Baru jer keluar dari tandas aku terkejut.

"Budak mental mana la yang tinggalkan telekung kat pintu ni.? Ingat penyakut baju dia ke.? Haish (Kata2 yang hanya diucapkan kat dalam hati je)"

Lepas tu, aku masuk bilik tanpa prasangka tentang apa2 pun..murni sungguh hati aku..memang positive. Haa, ambik la kau Jess..Kenapa? Sebab beberapa hari selepas tu, roomate aku bergossip pasal makluk halus segala sampai meremang bulu ketiak aku dibuatnya..Nak tahu tindakan macho aku selepas tu..? Sebelum tidur, aku mintak tolong diaorang teman aku pergi tandas..Bila ada kelas pukul 8 pagi..pukul 7.15 pagi baru terhegeh-hgeh nak mandi..sebelum tu pukul 6 pagi dah mandi..nak mengelakkan kesesakkan konon..Terus-terang je la yang kau tu takut Jess..Serius korang, aku..errr..keselamatan tu kan penting..tu pasal la bawa roomate pergi tandas.hehe.

Persahabatan Bermula:

Kisah cinta aku panjang lagi..nak abis 1st sem baru aku cerita. Ini pulak kisah bagaimana aku berjumpa dengan kawan seperjuangan. Pagi tu, jalan lenggang kangkung pegi bus stop. Kalau dah lenggang kangkung tu, malas la jawabnya..sebab tak tahu arah tujuan..

"Mana manusia ni..tak nampak pun? Aku lambat ke..? Haish"

Tiba-tiba aku ada tengok seorang perempuan tengah jalan menuruni tangga..dalam hati berkata:
"Nasib baik ada orang, ada jugak teman aku ni nanti kalau sesat"

Sangkaan aku memang baik..Bila berkenalan, mendengar namanya iatu Ros dot.dot.dot  (nama sebenar dirahsiakan) cukup buat aku pikir dia adalah orang melayu..rupanya sebangsa dengan aku dan yang paling indah..kalau dah sebangsa, mestilah tempat asalnya sama jugak kan..kebetulan yang memang indah disaat aku tak tahu arah tujuan..hehe.

Selepas itu, kami memang sesat..Tahniah.. kan dah betul aku kata. Penghabisannya, kira PONTENG satu kelas la..sebab tak tahu pun kelas kat mana..nak berjalan kaki konon..padahal tempat yang dituju tu pakai bas. Apala nasib..Alahai.

Bersambung...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan