28 Ogos 2011

BAB 4. Kisah Kita.

Bersosial di Friendster..

Pertama kali aku melibatkan diri dalam dunia laman sosial (Friendster) adalah masa zaman Form 6 dulu..itu pun kawan aku Ayin yang buat untuk aku..Disebabkan kat rumah tak ada line internet, jadi tak la teruja sangat aku nak online segala..

Bila dah masuk Universiti ni, pandai pulak aku nak bersosial ye..Sana sini mengintai friendster orang. Masa tu masih bujang kan..jadi tak ada la salah kalau aku nak mengintai orang yang sama bujang jugak..hehe. Tapi aku ada satu masalah, dari dulu sampai sekarang tak berapa minat nak berchatting..tak tahu la kenapa..Masalah dalaman kot.

Diluah Mati Mak, Ditelan Mati Bapa..

Alahai..dilema sungguh aku dibuat oleh kengkawan aku ni..suka beno menjodohkan aku yang tak berapa nak dijodohkan ni..aku ni kan mama diaorang..pelik pulak bila anak2 nak cari jodoh untuk mama diaorang.. Tapi realitinya aku belum kahwin la..Buang tabiat ke apa.. Aku ingat drama dalam TV je ada benda jodoh2. tak sangka aku pun boleh kena ?..Ambik kau Jess..apa punya nasib la..Aku tak nak bercinta cintun ngan lelaki yang diaorang sarankan tu..Bukan apa, nak bercakap ngan lelaki pun fail ni kan pulak bercinta..terdera betul perasaan aku..Ehh..kenapa pulak statement aku macam orang putus cinta..? Padahal kekasih pun tak ada..huahuahua..Jess.Jess.

Aku Terima Dia yang Tidak Aku kenali..

Kerana tidak mahu dijodohkan, aku yang super-naif menerima seorang lelaki (dari Friendster) yang merupakan senior kak ngah masa sekolah menengah.. Caya la..Kenal pun tak..tapi bukan bercinta okay..kawan alam maya jer. Kalau nak lebih2 pegi meminang. Aku ni nama jer generasi masa kini..tapi pemikiran dan segala pasal cinta..Aku konservatif okay..hehe.

Pada mulanya..dengan mengikut segala kemahuan mereka akan membuatkan mereka berhenti..Dah tu makin giat la pulak. Nak aku bercinta???..Tolong!!!Terdera sungguh hati ini..Apa2 la korang..janji bahagia.

Bersambung...


Tiada ulasan:

Catat Ulasan