25 Ogos 2011

BAB 3: Kisah Kita.

Rasa Nak Bercinta:

Pada suatu malam yang indah..aku duduk kat meja belajar sambil menghadap buku langit dan memerhatikan kerdipan bintang..sungguh mempersonakan. Kemudiannya, aku terdengar roomate aku bercakap dengan kekasihnya di telefon. Wahh..sungguh romantis..Aku terbuai sebentar dan mulalah episod angan-angan MAT JENIN aku yang tak pernah abis2 tu..

Best nya kalau ada kekasih kan ?..Ada orang yang sentiasa ambil berat pasal kita dan sentiasa ada sewaktu kita memerlukannya. Sumpah memang seronok aku berangan2..Aku mengimpikan lelaki yang dominan, punya pendirian dan mampu mengubah persepsi aku tentang CINTA..Alahai, mana la aku nak cari lelaki macam tu ye ? Nak bercakap ngan lelaki pun tak tahu..ni kan pulak nak bercinta?..Nak mintak digelakkan boleh la. Bukan apa..aku ni sebenarnya banyak dipengaruhi oleh novel dan sentiasa mengimpikan lelaki seperti novel yang aku baca..Memang sah hidup dalam dunia fantasi..Jess..Jess.

Tiba-tiba aku rasa pelik..
"Kenapa tiba2 aku gatal nak bercouple ni  ?"

Ia lah..kan sebelum ni aku dah target..masa dah keja baru fikir soal cinta..kalau malas jugak nak bercinta..senang2 suruh mak carikan..haa, lagi best cinta selepas kahwin..tapi, sanggup ka aku ambik risiko macam tu ? kepala yang tak gatal aku garu.. hurmm.

Keputusan Mengejut : Tak nak Bercinta!!!

Haa, keputusan ni aku ambik sehari selepas aku terdengar roomate aku dating. Aku cancel kan niat nak bercinta..Aikk boleh main cancel ke..? Bukan apa..sebabnya, kali kedua aku terdengar dia bercakap lagi kat telefon ngan kekasih dia..diaorang bergaduh..segala macam rempah keluar..seram aku. Maka aku nekad katakan Tak Nak Kepada Cinta.

Aku tak menyesal ngan keputusan yang diambil sebab sepanjang aku hidup membujang (single) hidup aku okay jer walaupun tak ada la sampai kais pagi makan pagi dan kais petang makan petang..Malah kehidupan aku sentiasa dalam keadaan yang gembira walaupun tidak dinafikan ada jugak masalah datang..Part yang paling best..aku boleh enjoy dan kehulu kehilir ngan kengkawan..kemana lagi kalau tak shopping mall. Walaupun ketika itu..duit dalam tangan hanyalah RM10 jer..tapi aku bahagia okay..tambah lagi berjalan ngan track suit dan t-shirt nya..Fuhh..memang sempoi la kehidupan aku sebagai orang bujang..Cayalah Jess!!hehe.

Kalau Dah Takdir..

Tapi kan..kita ni sebagai manusia tak tahu pun apa yang akan berlaku di kemudian hari..tup.tup aku bercinta seminggu dua lagi..sapa aku nak tolak kan ?..tapi tak nakla..tak pandai aku. Nampak jer aku ni nakal..tapi bila bab lelaki ni aku ada fail banyak bukan sikit..Tengoklah macam mana nanti ye..lelaki yang macam mana la yang boleh buat aku tersungkur kerana Cinta..

Bersambung..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan