17 Ogos 2011

Akhirnya..Mati.

Ya..memang sesuatu yang amat menyedihkan bila pengakhiran sebuah kisah hidup itu adalah KEMATIAN. Bukan menakut-nakutkan..tetapi itu lah realitinya..Siapa pun tidak dapat menghalang nya daripada berlaku. Tetapi..mestikah begitu ?. huhu..Bukan menidakkan apa yang berlaku tapi tak boleh ka NOVEL yang aku baca tu paling kurang pun happy ending..Kemain lagi aku menjiwai watak dalam cerita tu..alih-alih meninggal dan pasangannya membujang sampai ke tua. Sadis. Emosional sebentar aku dibuatnya.huhu..

Korang pun jangan la pulak emo. Cukup-cukup la aku sorang yang emo..bersengkang mata sampai ke pagi membaca bersama ngan linangan airmata..huhu. Nak tahu tajuk novel tu..? "CAMAR YANG PERGI".. dengan berlatar belakangkan bumi TURKI..ianya mengenai kisah cinta 2 darjat antara golongan kelas atasan ngan kelas bawahan.. Watak wanita adalah Dilara yang bekerja sebagai tukang cuci kat rumah orang kaya..dia sebenarnya menggantikan ibunya yang sakit. Manakala watak lelaki pulak adalah Orhan.

Bezanya cerita ni daripada novel yang sudah2 ialah selain daripada hasil buah tangan pertama daripada penulis..boleh dikatakan ianya banyak mengetengahkan erti kasih sayang kerana terdapat watak Ebru iaitu adik Orhan yang mengalami penyakit Down Syndrom dan bagaimana penerimaan mereka terhadapnya... sangat menyentuh jiwa.


Ini adalah front cover untuk novel tu..siap ada masjid biru lagi..memang cantik. Ada masa korang layan la ye..

P/s: Happy Reading Bloggers!! ^__^.

2 ulasan:

  1. waahh.. dah lama dalin tak baca novel.. sobss.. sobs..

    BalasPadam
  2. Hye Dalin..ada masa layan la.konfom emo pas tu..huhu.anyway nice meetg u Dalin :)

    BalasPadam