15 Ogos 2011

MillatFacebook.

                                                                Sumber: Googles

Apakah yang dimaksudkan dengan MillatFacebook dan mengapa ianya wujud? Okay..aku dapat informasi tentang perkara ni melalui majalah dan disebabkan ada perasaan ingin tahu yang mendalam, jadi aku pun search la kat internet.

Daripada apa yang aku baca, fungsi MillatFacebook ni sama sahaja dengan Facebook yang diasaskan oleh Mark Zuckerberg tu. Ianya adalah laman sosial yang bertindak sebagai medium untuk kita mencari kawan dan berkongsi cerita perihal perkembangan semasa. Cuma bezanya, laman sosial ini diasaskan oleh orang Islam Pakistan dan sebab musabab ianya diasaskan adalah ekoran daripada berang dengan Facebook yang menyiarkan karikatur Nabi Muhammad.

Laman ini dilancarkan pada Mei 2010 maksudnya dah setahun laman ni wujud dan aku baru tahu..memang ketinggalan betul la kalau bab isu semasa..huhu. Okay, berbalik kepada laman sosial ni tadi..dalam masa 11 hari sahaja selepas dilancarkan, seramai 268,000 orang menyertainya..dahsyat tak dahsyat..memang Dahsyat okay. Nak tahu kenapa ? Sebab bila Facebook dilancarkan, seramai 3000 yang menyertainya pada bulan pertama.

Apa-apa pun kita hanya berkongsi ilmu dan bagi anda yang berminat untuk mengetahui dengan lebih lanjut tentang MillatFacebook ni, anda boleh baca informasi tentangnya di SINI. Manakala, bagi yang berminat nak tahu macam mana rupa bentuk laman web laman sosial ni..anda boleh tengok kat SINI..

P/s : Happy Blogging People !! ^___^.

4 ulasan: