7 November 2011

Hari PERTAMA Bekerja.

Mula-mula mesti nak tahu apa perasaan kan..gementar kah aku seperti pergi ke medan perang, akan sedih kah aku kerana selepas bekerja, novel akan aku abaikan..Tiada lagi dunia fantasiku..bye-bye. ATAU malang kah nasibku kerana kemana sahaja aku pergi, mesti ada insiden malang tidak pernah berbau wangi berlaku kepadaku..DAN YA MEMANG ADA..aku dah cakap dah..jangan disebut ayat keramat malang tu..

Seawal jam 7 pagi aku bangun dan seterusnya buat kerja rumah..nasib baik start keja 9.30 pagi, sempat jugak aku buat bekalan untuk masa lunch nanti..Aku pergi keja simple jer..baju kurung dan pumps shoes dahla..bila tiba disana..alih-alih aku seorang jer berbaju kurung.? kan dah macam alien aku dihadapan mereka..tapi aku tak kesah..Esah lagi tak kesah..

Lepas tu disebabkan terlalu kerap naik turun tangga, tumit pumps shoes aku tercabut indah lagi indah kalau dibuang kedalam tong sampah..ishhh, geramnya hati. selama aku study dulu pakai kasut tu elok jer rupa dier..kalau dah tercabut tumit dia..tak ke terketak ketuk bunyi bila naik turun tangga..cehh..hari pertama dah buat drama mintak beli kasut baru..

Masa aku berbaju kurung tu, diaorang boleh keliru pulak ngan bangsa dan agama aku. Hurmm. siap kata aku ni orang melayu..Pembetulan, saya bukan orang melayu mahupun beragama islam..tapi kawan dikalangan orang yang beragama islam tu memang ramai la..hehe..

Dan syukurlah untuk hari ini, memang sibuk kesana kemari tapi dapat jugak kerja-kerja itu aku sempurnakan..Selain itu, aku bersyukur sangat-sangat sebab telinga aku tak berapa nak pekak bila bos bagi instruction..selalu kan ada badak dalam telinga aku ni..syukurlah.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan